Piackutatás - miért van szükségünk felmérésekre?

Mire jó a piackutatás, a felmérés és a kutatás?

A piackutatás adatgyűjtés és értelmezés. Ezek a tevékenységek lehetővé teszik az alapvető piaci elemek létrehozását, beleértve az árúk és szolgáltatások árát, a keresletet és kínálatot, valamint a fogyasztói véleményt és viselkedést. A piackutatás azt is lehetővé teszi, hogy meghatározzuk a verseny útját.

Jelenleg egy vállalkozás sikeressége az elemzéstől függ, ami megkönnyíti a megfelelő döntések meghozatalát az üzleti életben. A piaci igényekkel és a megfelelően alkalmazott marketingstratégiákkal kapcsolatos ismeretek lehetővé teszik az új szolgáltatások és termékek megjelenését.

Piackutatás - miért van szükségünk felmérésekre?

A versenytársakon felülemelkedő adatgyűjtés kulcseleme a piackutatás.

Az ilyen kutatások a kockázat növelése esetén tanácsosak, ha fontos döntéseket hozunk a vállalkozás tevékenységeiről. Ilyen helyzetek például:

  • A verseny megjelenése, amely nagy érdeklődést mutat az ügyfelek körében.
  • Tervezett bővítés az új piacokra.
  • Az eladó piacának átalakítása vevői piacra.
  • A változások az adott ország kormányának gazdaságpolitikájára vonatkozóan.
  • Állandó változás a vevői igényekben és az igényeik csökkenése érdekében.

A szolgáltatások és termékvállalkozások által végzett kutatás fő oka, hogy a kínálati termékek iránti kereslet növekszik. Az alábbi tényezők segítenek abban, hogy minél több ügyfelet kapjunk:

  • Tesztkutatás
  • Árkutatás
  • Márka kutatás
  • Felfedező kutatás
  • Ügyfél-elégedettségi kutatás
  • Háztartási panelek

Számos tényező befolyásolja a kutatási módszerek megválasztását, mint például: az adatgyűjtéshez szükséges idő, a kutatott terület nagysága, a pénzügyi kiadások és a kutatási cél.

A felmérés az egyik legnépszerűbb kutatási technika. Mivel könnyű az adatgyűjtés és az elemzés, ez lett az alapvető eszköz a marketing kutatásban.

A felmérés az egyik legnépszerűbb kutatási technika.

Számos típusú felmérést megkülönböztetünk, ami megkönnyíti a megfelelő technika kiválasztását a vizsgált kérdéshez és az ügyfél számára fontos szempontokhoz. A jelenleg használt felmérési módszerek a következők:

  • Telefonhívások,
  • Posta,
  • Sajtó,
  • Direkt megkeresés,
  • Rádió és TV,
  • Kereskedelem,
  • Számítógép,
  • Előadás,
  • Kiosztás;

Az internet korában az adatgyűjtés legkedvezőbb és legolcsóbb módja az online és mobil felmérés. Such research has a relatively high range at a low financial cost. Online survey questions are simple and answering them isn’t hard for the participants.

A felmérés anonimitása garantálja az adott válaszok hitelességét, amely korrelál az elvégzett kutatás hatékonyságával.

TGM Research - mobile surveys

A TGM Panel Hungary a globális piackutatás vezető vállalatához, a TGM Research FZE-hez tartozik. Digitális világban élünk. Fedezzük fel a piackutatás számára. Csatlakozz a mobilos utazáshoz.

PANEL ÁTTEKINTÉSE